လူမှုဝန်ထမ်း၊ ကယ်ဆယ်ရေးနှင့် ပြန်လည်နေရာချထားရေးဝန်ကြီးဌာနနှင့် အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေးကော်မရှင်တို့ ပူးပေါင်းဖွင့်လှစ်သည့် အများပြည်သူထံမှ တုံ့ပြန်မှုရယူခြင်းအစီအစဉ် အသုံးပြုနည်း သင်တန်းဖွင့်ပွဲအခမ်းအနား ကျင်းပ
- Mon, 10 July 2023
နေပြည်တော်၊ ဇူလိုင်လ ၁၀ ရက် ၂၀၂၃ ခုနှစ်
လူမှုဝန်ထမ်း၊ ကယ်ဆယ်ရေးနှင့် ပြန်လည်နေရာချထားရေးဝန်ကြီးဌာနနှင့် အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေးကော်မရှင်တို့ ပူးပေါင်းဖွင့်လှစ်သည့် အများပြည်သူထံမှ တုံ့ပြန်မှုရယူခြင်းအစီအစဉ် အသုံးပြုနည်း သင်တန်းဖွင့်ပွဲအခမ်းအနားကို ယနေ့နံနက် (၁၀:၀၀)နာရီတွင် လူမှုဝန်ထမ်း၊ ကယ်ဆယ်ရေးနှင့် ပြန်လည်နေရာချထားရေးဝန်ကြီးဌာန၊ စုပေါင်းခန်းမ၌ ကျင်းပပြုလုပ်ခဲ့ရာ လူမှုဝန်ထမ်း၊ ကယ်ဆယ်ရေးနှင့် ပြန်လည်နေရာချထားရေးဝန်ကြီးဌာန ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီး ဒေါက်တာသက်သက်ခိုင်၊ အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေးကော်မရှင် ဥက္ကဋ္ဌ ဒေါက်တာဋ္ဌေးအောင်၊ အမြဲတမ်းအတွင်းဝန်၊ ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်များ၊ ဒုတိယညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်များ၊ ဝန်ကြီးဌာနနှင့်ကော်မရှင်မှ တာဝန်ရှိသူများ၊ သင်တန်းနည်းပြများ၊ သင်တန်းသား၊ သင်တန်းသူများ တက်ရောက်ကြပါသည်။
ပထမဦးစွာ ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးက အဖွင့်အမှာစကားပြောကြားရာတွင် မြန်မာနိုင်ငံ အနေဖြင့် အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေး ကွန်ဗင်းရှင်း၏ ၁၆၅ နိုင်ငံမြောက် အဖွဲ့ဝင် နိုင်ငံဖြစ်ကြောင်း၊ သန့်ရှင်းသောအစိုးရနှင့် ကောင်းမွန်သော အုပ်ချုပ်မှုစနစ်များအတွက် အစိုးရ အုပ်ချုပ်မှုယန္တရားနှင့်ဆီလျော်သည့် အဂတိလိုက်စားမှု တိုက်ဖျက်ရေး ဥပဒေကို ၂၀၁၃ ခုနှစ်၊ ဩဂုတ်လ ၇ ရက်နေ့တွင် ပြဋ္ဌာန်းပြီး ၂၀၁၃ ခုနှစ်၊ စက်တင်ဘာလ ၁၇ ရက်နေ့တွင် ဥပဒေ အာဏာတည်ခဲ့ကြောင်း၊ အဂတိလိုက်စားမှုများကြောင့် နိုင်ငံတော်ပစ္စည်းများ၊ လူ့အဖွဲ့အစည်းများ နှင့်နိုင်ငံသားများ၏ အခွင့်အရေးနှင့်အကျိုးစီးပွားများ ထိခိုက်မှုမရှိစေရေးအတွက် အကာအကွယ် ပေးရန် နိုင်ငံ့ဝန်ထမ်းများတွင် တာဝန်ရှိသကဲ့သို့ နိုင်ငံ့ဝန်ထမ်းများကိုယ်တိုင် အဂတိ လိုက်စားမှုများ ကင်းရှင်းရန်လိုအပ်ကြောင်း၊ ဝန်ထမ်းကောင်းမှ နိုင်ငံကောင်းမည်ဆိုသည့် ဆိုရိုး စကားနှင့်အညီ နိုင်ငံ့ဝန်ထမ်းတစ်ဦး တစ်ယောက်ချင်းစီအနေဖြင့် အဂတိလိုက်စားမှု ကင်းစင်မှသာ အဖွဲ့အစည်း၏ ပုံရိပ်ကောင်းမည်၊ အဖွဲ့အစည်း တစ်ခုချင်းစီက အဂတိလိုက်စားမှု ကင်းစင်မှသာ သန့်ရှင်းသော အစိုးရ၊ ကောင်းမွန်သော အုပ်ချုပ်မှုစနစ်တစ်ရပ် ပေါ်ပေါက်လာမည် ဖြစ်သည့်အတွက် အဂတိ လိုက်စားမှုများကို အထူးရှောင်ကြဉ်ရန်လိုအပ်ပါကြောင်း၊
ဝန်ကြီးဌာနအနေဖြင့် အဂတိလိုက်စားမှုတားဆီးကာကွယ်ရေးအဖွဲ့ ဖွဲ့စည်းထားရှိပြီး အဂတိလိုက်စားမှု တားဆီးကာကွယ်ရေးဆိုင်ရာ မူဝါဒ(၃)ရပ်ချမှတ်ကာ အဂတိလိုက်စားမှု တားဆီးကာကွယ်ရေးအဖွဲ့၏ လုပ်ငန်းလမ်းညွှန် (Terms Of Reference –TOR)နှင့် အဂတိလိုက်စားမှု တားဆီးကာကွယ်ရေးဆိုင်ရာ တည်မြဲလုပ်ထုံးလုပ်နည်းများ(Standing Operating Procedures- SOP)တို့ကို လည်းရေးဆွဲ၍ လုပ်ငန်းများဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါကြောင်း၊ အများပြည်သူထံမှ တုံ့ပြန်မှု ရယူခြင်းအစီအစဉ်အတွက် ဝန်ကြီးဌာန CPU (Corruption Prevention Unit) ၁ ခု၊ ဦးစီးဌာန CPU ၃ ခုနှင့် DEO (Data Entry Office) ၃၃ ခု တို့ကို ဖွင့်လှစ်ထားပြီး အသုံးပြုနည်း သင်တန်းများကိုလည်း ယခုသင်တန်းအပါအဝင် စုစုပေါင်း(၆)ကြိမ် ဖွင့်လှစ်ခဲ့ပါကြောင်း၊ ယခု ဖွင့်လှစ်သည့် သင်တန်းတွင် ဝန်ဆောင်မှုယူကြရသော ပြည်သူတစ်ဦးချင်းထံသို့ Public Feedback Programme– PFP နည်းပညာအသုံးပြုပြီး တယ်လီဖုန်းမှတစ်ဆင့် ဆက်သွယ်၍ အသေးစား အဂတိလိုက်စားမှု မဖြစ်စေရန် တားဆီးကာကွယ်ရေးစနစ်ကို ထိရောက်စွာ အသုံးပြုနိုင်ရေး ဆွေးနွေးပို့ချပေးမည့် အဂတိလိုက်စားမှု တိုက်ဖျက်ရေးကော်မရှင်မှ တာဝန်ရှိသူများကို ကျေးဇူးတင်ရှိပါကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါသည်။
ဆက်လက်၍ အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေးကော်မရှင်ဥက္ကဋ္ဌ ဒေါက်တာဌေးအောင်က အမှာစကားပြောကြားရာတွင် ကော်မရှင်အနေဖြင့် လူမူဝန်ထမ်း၊ ကယ်ဆယ်ရေးနှင့် ပြန်လည်နေရာ ချထားရေးဝန်ကြီးဌာနတွင် အများပြည်သူထံမှ တုံ့ပြန်မှုရယူခြင်းအစီအစဉ် အသုံးပြုနိုင်ရေး PFP Web Portal အသုံးပြုနည်းသင်တန်းများကို ၉-၉-၂၀၂၂ ရက်နေ့တွင် Hybrid စနစ်ဖြင့် လည်းကောင်း၊ ၁၅-၁၁-၂၀၂၂ ရက်နေ့တွင် Online မှတစ်ဆင့်လည်းကောင်း၊ ၉-၂-၂၀၂၃ ရက်နေ့ တွင် User Level အလိုက် လက်တွေ့လေ့ကျင့်မှုအစီအစဉ်ကို Online မှ တစ်ဆင့် လည်းကောင်း စုစုပေါင်း(၃)ကြိမ် ပို့ချပေးခဲ့ပြီးဖြစ်ပါကြောင်း၊ ယခု PFP Web Portal အသုံးပြုနည်း သင်တန်းကိုလည်း ဦးစီးဌာန(၃)ခုရှိ ဝန်ထမ်း(၆၁)ဦးအား ၂၀၂၃ ခုနှစ်၊ ဇူလိုင်လ ၁၀ ရက်မှ ၁၂ ရက်နေ့အထိ ၃ ရက်တာ In-Person ဖြင့် လက်တွေ့အသုံးချနိုင်သည်အထိ စာတွေ့၊ လက်တွေ့ ဆွေးနွေးပို့ချပေးသွားမှာ ဖြစ်ပါကြောင်း၊ ယခုဆွေးနွေးပို့ချမည့် PFP အသုံးပြုနည်းသင်တန်းကို တက်ရောက်မည့် သင်တန်းသား များက တိုင်းဒေသကြီး/ ပြည်နယ်နှင့် ခရိုင်/ မြို့နယ် များမှ PFP ကို တာဝန်ယူဆောင်ရွက်မည့် ဝန်ထမ်းများဖြစ်သည်ကို သိရှိရပါကြောင်း၊ ယခုလို အခက်အခဲကြားက အနယ်နယ်အရပ်ရပ်က သင်တန်းသားများကို စုစည်းပြီး သင်တန်းဖြစ်မြောက်အောင် ဆောင်ရွက် ပေးတဲ့ ပြည်ထောင်စု ဝန်ကြီးနှင့်တကွ သက်ဆိုင်ရာတာဝန်ရှိ ပုဂ္ဂိုလ်များအားလုံးကို ကျေးဇူးတင် ကြောင်း ပြောကြားလိုပါကြောင်း၊
လူမှုဝန်ထမ်း၊ ကယ်ဆယ်ရေးနှင့် ပြန်လည်နေရာချထားရေးဝန်ကြီးဌာနမှ တာဝန်ရှိသူ များအနေဖြင့် မိမိတို့ရဲ့မူလလုပ်ငန်းတာဝန်များ များပြားနေသည့်ကြားမှ CPU ၏ လုပ်ငန်းတာဝန် များနှင့် လုပ်ငန်းအစီအစဉ်များကို အားတက်သရော ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်နေကြတာ တွေ့ရတဲ့ အတွက် ဝမ်းမြောက်ပါကြောင်း၊ သင်တန်းသား/ သင်တန်းသူများအနေဖြင့် အများပြည်သူထံမှ တုံ့ပြန်မှုရယူခြင်း အစီအစဉ်နှင့်စပ်လျဉ်းပြီး သိရှိလိုသည်များကို ပွင့်ပွင့်လင်းလင်း မေးမြန်း ဆွေးနွေးနိုင်ပါကြောင်း၊ သင်တန်းမှာ ကော်မရှင်ရုံးက တာဝန်ရှိသူတွေပို့ချတဲ့ သင်ခန်းစာများကို လက်တွေ့အသုံးချနိုင်သည်အထိ လေ့လာမှတ်သားစေလိုပါကြောင်း၊ လက်တွေ့လုပ်ငန်း ဆောင်ရွက် ရာမှာလည်း နည်းပညာဆိုင်ရာ အခက်အခဲများရှိပါက ကော်မရှင်အနေဖြင့် ကူညီပံ့ပိုး ဖြေရှင်းပေး သွားမှာဖြစ်ပါကြောင်း၊ သင်တန်းသားများအနေဖြင့် ဆွေးနွေးပို့ချပေးမည့် နည်းပညာပိုင်းဆိုင်ရာသင်ခန်းစာများကို အလေးအနက်ထား မှတ်သားလိုက်နာပြီး ကိုယ်တိုင် တတ်သိလိုစိတ်ဖြင့် ကြိုးစားလေ့လာကြပါလို့ ပြောကြားခဲ့ပါသည်။
၎င်းနောက် ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးသည် အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေးကော်မရှင် ဥက္ကဋ္ဌ၊ လူမှုဝန်ထမ်း၊ ကယ်ဆယ်ရေးနှင့် ပြန်လည်နေရာချထားရေးဝန်ကြီးဌာနမှ တာဝန်ရှိ ပုဂ္ဂိုလ်များ၊ အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေးကော်မရှင်ရုံးမှ တာဝန်ရှိပုဂ္ဂိုလ်များနှင့်အတူ စုပေါင်း မှတ်တမ်းတင် ဓာတ်ပုံရိုက်ကူးခဲ့ကြပါသည်။
ထို့နောက် နိုင်ငံတကာရေးရာနှင့် တားဆီးကာကွယ်ရေးဦးစီးဌာန၊ တားဆီးကာကွယ်ရေးဌာနခွဲမှ ညွှန်ကြားရေးမှူးမှ PFP Web Portal အသုံးပြုနည်းနှင့်စပ်လျဉ်း၍ ရှင်းလင်းဆွေးနွေးခဲ့ပါသည်။ အများပြည်သူထံမှ တုံ့ပြန်မှုရယူခြင်းအစီအစဉ် အသုံးပြုနည်းသင်တန်းအား ဘာသာရပ် ဆိုင်ရာပုဂ္ဂိုလ်များမှ ၁၀-၇-၂၀၂၃ ရက်မှ ၁၂-၇-၂၀၂၃ ရက်အထိ(၃)ရက်တာ သင်တန်းပို့ချ သွားမည်ဖြစ်ကြောင်း သတင်းရရှိပါသည်။